! Pirms sūdzības iesniegšanas Datu valsts inspekcijā iesakām sākotnēji vērsties pie personas, kura veikusi Jūsu personas datu apstrādi.
Iesniedzot sūdzību, Jums ir jāpievieno klāt informācija un dokumenti, ka esat īstenojis savas piekļuves tiesības – vērsies pie personas*, kura ir apstrādājusi Jūsu personas datus un esat vai neesat saņēmis atbildi. Pievienojamie dokumenti var būt piekļuves pieprasījums un dokuments, kas apliecina tā piegādi/nosūtīšanu/iesniegšanu pārzinim) un pārziņa atbildi (ja tāda ir).
Datu valsts inspekcija pieņem sūdzības, kas:
-
parakstītas ar drošu elektronisko parakstu un nosūtītas uz Datu valsts inspekcijas oficiālo elektroniskā pasta adresi pasts@dvi.gov.lv vai E-adreses informācijas sistēmā. Sūdzībai ir jābūt noformētai atbilstoši Dokumentu juridiskā spēka likuma un Iesniegumu likuma prasībām - jāsatur iesniedzēja vārds, uzvārds, adrese un, ja nepieciešams, citas ziņas, kas palīdz sazināties ar iesniedzēju, vai;
-
parakstītas pašrocīgi un nosūtītas pa pastu vai ievietotas Datu valsts inspekcijas 1.stāva pasta kastītē (Elijas iela 17, Rīga, LV-1050).
Datu valsts inspekcija:
- sūdzības par datu apstrādes tiesiskumu izskata, pamatojoties uz Vispārīgo datu aizsardzības regulas (Nr. 2016/680) 77.pantu, un atbildi sniedz trīs mēnešu laikā;
- papildus informē, ka saskaņā ar Datu regulas 79.pantu datu subjektam pašam ir tiesības iesniegt prasību pret pārzini (personu, kas veica datu apstrādi) un prasīt tam novērst notikušo pārkāpumu vai saņemt kompensāciju. Šis tiesības ir neatkarīgi no Inspekcijas rīcības un to var darīt paralēli sūdzības izskatīšanai Inspekcijā.
Vairāk informāciju par savām tiesībām Jūs atradīsiet ŠEIT.